De dingen waar je tegen aan loopt in je onderneming, daar wordt ruimte voor gemaakt. Als ik je bij me heb, kijken we vanuit een ander perspectief, en krijg je een ander zicht op die dingen, en op jezelf.

Pas dan kan er een shift gebeuren in de diepere lagen.

  • Voel je soms onrust in je werk als coach, therapeut, hulpverlener?
  • Word je wel eens getriggerd door je cliënt?

  • Loop je vaak vast op hetzelfde stuk met je cliënten?

  • Zijn er hulpvragen die je afwijst of waar je spanning rond voelt?

  • Merk je dat je af en toe leeg loopt bij of na een sessie?
  • Wil je je praktijk naar het volgende niveau tillen?
  • Wil je van bijberoep naar hoofdberoep?


Na 20 jaar dienst als medical management assistant nam ik ontslag zonder behoud van rechten. Geen uitkering dus.
Op twee jaar tijd bouwde ik mijn eigen praktijk uit tot een onderneming waarvan ik kan leven.
Als we samenwerken krijg je ook toegang tot mijn netwerk en de belangrijkste partners die mij in dit proces ondersteunden.

Een op één coaching Hasselt

De rol van hulpverlener wordt meestal geboren in de kinderjaren.

Daar waar je als kind bijvoorbeeld emotioneel of fysiek zorgde voor je ouders,
daar waar je niet werd gezien voor wat je deed:

daar is het nu jouw taak, als volwassene, om je kind van die plek af te halen.

Als dat niet gebeurt, ga je vanuit dát overlevingsstuk voor je cliënten zorgen.

Dat leidt hoe dan ook tot burn-out, energielekken, vermoeidheid, frustratie, onrust, onveilig gevoel…

Zorg dat je innerlijke kind kan spelen, terwijl JIJ het werk doet met je cliënt.

Hoe merk ik dat mijn innerlijke kind ten dienste staat van mijn cliënt?

  • Uitgeput zijn na een sessie

  • Fysieke pijnen of klachten na een sessie

  • Angst voor bepaalde thema’s of voor een bepaald publiek

  • Zelf pijn ervaren bij het horen van een verhaal

  • Overdenken van de afgelopen sessie

  • Weerstand op bepaalde gevoelens en emoties

  • Aanwezigheid verliezen, “de draad kwijt zijn”

  • Onzekerheid als je cliënt niet terugkeert

  • Overmand worden door bepaalde emoties
  • Conflictsituaties met cliënten

  • Betaalachterstanden van cliënten
  • Gevoel niet genoeg gegeven te hebben
  • Positieve feedback of bevestiging van cliënten verwachten
  • Moeite met je prijszetting